fredag 18. mars 2011

Første blogg

I mangel på noe fornuftig å finne på en fredagskveld så fant jeg ut at jeg også skal "blogge".
Merete er på en vel fortjent jentetur til Oslo, så Einar og jeg sitter her hjemme. Lite å
gjøre da begge er syke. Einar har vært syk siden søndagen, skikkelig sår hals/ører.

Einar:
Det har blitt mye tvtid denne uka. Ikke lett å være Einar når han får i seg alt for lite mat og drikke.
Lite overskudd og generellt sliten gutt.
 


Kjøpte "Fantorgangen" i dag, den falt litt i smak. Han kastet seg over den på butikken i dag :D
Så når han er syk, så får han det som han vil.

Mat:
Denne bloggen blir vel mest om Einar, mat og trening. Så får vi se om det blir noe annet også,
aldri blogget før så kan jo hende at det går kort tid før jeg driter i hele greia ;)
Her hjemme er vi ganske flinke til å planlegge middag hele uka. Skal prøve å legge ut på søndag/mandag hva som er denne ukens matplan, kanskje noen blir inspirert.
Her er denne ukens middager.
Det har blitt litt mye "barnemat" i det siste. Savner litt det å ha masse chilli/hvitløk etc. oppi, men det får komme med tiden. Går også igjen mye av det samme, da Einar er VELDIG kresen i matveien. Håper det forandrer seg. Ganske greit med en slik plan, da slipper en å stå å klø seg i ræva på butikken for å finne ut hva en skal lage, samt alt er ferdig handlet inn.

Trening:
Her på tirsdagen prøvde jeg faktisk pilates. Jeg satt lenge hjemme å vurderte om jeg skulle dra eller ikke, samt da jeg var der så vurderte jeg også på å finne en unnskyldning for å ikke bli med på timen. Var vel 20 damer og 2 menn der inne, så følte at det var jentegreier (som mye av saltimene er, step/aerobic/zumba og alt det der) Men, var utrolig bra trening.
Pilates er en ren fysisk treningsform med stabilitet og kroppskontroll som mål. Det er en form for styrketrening, men det handler ikke om å "pumpe" opp musklene for at de skal bli så store som mulig. Det handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte
bra for de aller fleste er dette, har meldt meg på neste tirsdag igjen. Er ikke sånn kjempestor forbrenning på dette, har egentlig også en plan om å brenne av noen kg. på magen, men trenger også noe styrketrening. Vekt 18.mars 2011 ganske akkurat 90 kg. Hadde et mål her i desember å komme ned til 88 kg. Veide rundt 94 kg måndskifte november/desember. Så ikke mye igjen nå!

1 kommentar:

  1. Velkommen til blogg verden.Syntes så synd på lille Einar.Ikke greit for en liten kar å være syk.

    SvarSlett