mandag 28. mars 2011

Det snør det snør tiddelibom

Da var nok en uke over, nok en uke med masse snø. BLÆH! Lyst på vår og sommer med en gang. Lei av vinter, vinter vinter og vinter. Ute i skrivende stund så laver snøen nede, eneste trøsten er at det er meldt fint fra onsdag.
Einar er heldigvis blitt frisk og rask. Mye mer trivellig i huset nå, han spiser fortsatt kanskje litt for lite, men det gjorde jo jeg også da jeg var liten. Viktigste er at han er frisk og rask. Ørene krangler kanskje litt ennå, Merete sier han klør seg mye i høret, men jeg har ikke sett det.

Har ikke skjedd så mye denne uka. På lørdagen hadde vi besøk av Mario og Amanda ( de to små til broren min) Det var stor stas og gøy for alle ungene. Det ble vaffler, sjokomilkshake, fiskeboller, gele, Lynet McQueen, discokule/musikk/dansing og masse kos. Tror alle koset seg.
Skulle hatt mer tid til slike dager.
I går måtte jeg opp til mine foreldre å måke snø fra innkjørselen, sukk. 40cm. blaut og tung snø var et grusomt marertitt å fjerne. Det får gå under "trening".  Ser ut som ukeplanen gir meg litt mindre trening, samt kroppen er litt "bob-bob" for tiden. Tror ikke leddene liker at det skifter så mye med været. Planen er spinning på onsdag og pilates på fredag. Må innrømme at jeg har fått veldig sansen for pilates, selv om jeg stort sett er eneste gutten der.

I går kveld prøvde jeg å planlegge ukeplanen med middager igjen. Prøver å komme oss nedover i fryseren, har gått veldig bra så langt og ikke mye igjen nå. Håper jo å få til nytt kjøkken i sommer, så da er det ekstra greit at vi ikke har så mye frysevarer. Kanskje kan vi allerede i neste uke koble ut ene fryseren.  Håper også at Einar begynner å like alt av mat snart, blir litt mye av det samme vi spiser, men han er jo tross alt ikke to år engang, så forlanger ikke at han skal like alt med en gang.
Her er ukeplanen. PS: Gode middagstips er det lov til å komme med !




2 kommentarer:

  1. Einar ser litt tynn ut.Men han var nu ikke tykk før heller.Akkurat passe.Middags tips,har 1,pølsa å kålstappe.Det er godt.

    SvarSlett
  2. Null middagstips.. treng nån sjøl faktisk. Passelig matlei for tida. Same old same old heile tida.

    SvarSlett